Historiens Verden

Adgang
Fri adgang for alle
Skal du skrive opgave om et historisk emne, eller ønsker du at forstå fortiden bedre? Så kan du få overblik med artiklerne fra Historiens Verden. Her kan du blive ført fra egypterne over Napoleon til ungdomsoprøret i 60'erne.

Omfattende og troværdig

His­to­ri­ens­Ver­den.dk er den mest om­fat­ten­de danske hjem­me­si­de om verdenshi­sto­ri­en og i modsætning til wikipedia, er den skrevet af historikere, hvilket gør den langt mere troværdig og mulig at bruge til opgaver.

Historiens Verden rummer emner fra hele verden, men har dog størst fokus på vesten. Du kan søge i sidens artikler eller du kan vælge mellem de forhåndsvalgte emner og kategorier.

Læs artiklerne på biblioteket

Du har fri adgang til hjemmesiden, når du benytter en af bibliotekets computere.

Få fjernadgang derhjemme

Hvis du ønsker at tilgå Historiens Verden hjemmefra, skal du først forbi dit lokale bibliotek og oprette en profil via en af bibliotekets computere.

Opret din profil via dette link!

Guide til at bruge siden

Rundvisning i Historiensverden.dk