Bliv låner

Som låner ved Nyborg Bibliotek får du adgang til uanede mængder af information, viden og store læseoplevelser. Det er gratis og du kan blive oprettet lige meget om du bor i eller uden for Nyborg Kommune.

Bliv oprettet som låner

Før du kan låne, skal du oprettes som låner. Dette kan gøres på to måder:

1. Du kan møde op personligt på biblioteket og medbringe dit sundhedskort, så opretter vi dig med det samme.
  2. Du kan oprette dig selv med MitID hjemmefra. Læs hvordan du opretter dig via dette link (åbner internt indhold).

Vi anbefaler, at du læser vores låneregler og gebyrregler, så du undgår at få gebyrer for overskredne lån.

Læs lånereglerne via dette link (åbner internt indhold)

Læs gebyrreglerne via dette link (åbner internt indhold)

Bliv oprettet som låner under 18

Hvis du er under 18 år og ønsker at oprette dig som låner, skal vi bruge et samtykke fra dine forældre, før du kan låne. Du kan få udleveret en samtykkeblanket på biblioteket eller hente samtykkeblanketten via dette link (åbner internt indhold)

Den underskrevne blanket afleverer du til os.

Ovenstående gælder ikke for børn, der går på én af kommunens folkeskoler, hvor alle elever får oprettet et UNI login, som også kan bruges til at låne på Nyborg Bibliotek.

Selvbetjening

Du kan selv låne og aflevere materialer i vores selvbetjeningsautomater. Er du i tvivl om, hvordan selvbetjeningsautomaterne virker, hjælper vi dig gerne.

Du kan holde styr på dine lån, forny, reservere m.m. ved at logge ind med CPR-nummer og din 4-cifrede kode på vores hjemmeside eller i appen ”Biblioteket”.

Vores tilbud til dig

Herunder kan du blive klogere på, hvad du kan som låner ved Nyborg Bibliotek.

Besøg biblioteket

Du kan besøge os på et af vores tre biblioteker i Nyborg, Ullerslev og Ørbæk. Se åbningstiderne via dette link (åbner internt indhold)

På bibliotekerne kan du bl.a. printe og kopiere, læse dagens avis og de nyeste magasiner, gå på opdagelse i vores mange bøger og udstillinger, benytte vores computere, studere etc.

Digitale tilbud

Som låner på Nyborg Bibliotek har du adgang til en masse digitale tilbud. Du har f.eks. adgang til en bred vifte af e-bøger og lydbøger, digitale magasiner og artikler, informationer, ordbøger, online kurser og meget mere.

Se alle vores digitale tilbud via dette link (åbner internt indhold)

nb! nogle af de digitale tjenester har kun adgang for lånere bosiddende i Nyborg Kommune. Bor du i en anden kommune, kan du kontakte dit lokale bibliotek.

Nyheder og arrangementer

Hvert år afholder vi en lang række af berigende og inspirerende arrangementer. Vi byder f.eks. på forfattermøder, foredrag, teater og underholdning for børn og deres voksne m.m.

Se vores kommende arrangementer via dette link (åbner internt indhold)

Hold dig opdateret om, hvad der sker på Nyborg Bibliotek og i litteraturens verden via vores nyhedsside. Nyhederne indeholder alt fra nye tilbud og fremgangsmåder på Nyborg Bibliotek til artikler om litteraturpriser, læseforslag og meget andet.

Du kan læse vores nyheder via dette link (åbner internt indhold)

Inspiration

Bliv inspireret til din næste læseoplevelse på vores inspirationssider, hvor du bl.a. kan finde emnelister med forslag til læseoplevelser, boganbefalinger fra personalet, de nyeste bøger på hylderne og meget mere.