nb! Vi læser: Læseposer for 0-6 år

Vi vil gerne gøre det nemt for jer at komme i gang med at læse sammen med jeres børn. Derfor har vi lavet projektet "nb! Vi læser", hvor du kan låne en læsepose for 0-3 år eller 3-6 år på bibliotekerne i Nyborg, Ullerslev og Ørbæk.

Læseposernes indhold

Poserne er opdelt således, at indholdet er passende til henholdsvis 0-3 år og 3-6 år.

I posen er et udvalg af gode bøger sammensat af os samt gode råd til at komme i gang med læsningen.

Lånetid

Lånetiden for en læsepose er en måned ligesom ved andre lån.

Bøgerne kan fornyes på nyborgbibliotek.dk eller i appen Biblioteket, hvis der ikke er andre i kø.

Sådan låner du

Læseposen lånes via selvbetjeningsautomaten. Bare læg hele posen på pladen, så scanner den bøger og pose på én gang. Vær opmærksom på at alle fire bøger samt posen bliver registreret.

Spørg os endelig, hvis der er noget, du er i tvivl om.

Find inspiration på hjemmesiden

På vores temaside for læselyst finder du gode tips til højtlæsningen og inspiration til gode bøger.

Besøg temasiden Læselyst via dette link!