eReolen

Adgang
For lånere bosiddende i Nyborg Kommune
eReolen er bibliotekernes tilbud til lånere, der gerne vil læse e-bøger eller høre netlydbøger og podcasts. Du kan benytte eReolen via hjemmesiden eller downloade eReolen som app.

Sådan bruger du eReolen

På eReolen kan du vælge blandt en lang række forskellige titler for både børn, unge og voksne. Der er både skønlitterære og faglitterære e-bøger og lydbøger samt podcasts.

Som låner på Nyborg Bibliotek logger du blot ind med dit cpr-nr. og din pinkode. Du skal dog være bosiddende i Nyborg Kommune, for at kunne logge ind med Nyborg Bibliotek. Bor du i en anden kommune, skal du logge ind med det lokale bibliotek i din kommune.

Du kan låne 3 netlydbøger og 3 e-bøger om måneden. Derudover er der en del titler, som ikke tæller med i din udlånskvote. Disse titler finder du under ekstra lån/blå titler.

Få hjælp til eReolen via dette link (åbner eksternt indhold i nyt vindue)

Fortsæt når du er offline

Det kan være irriterende at skulle bruge alle sine data på at læse og lytte på eReolen, og hvis du opholder dig i udlandet, kan det blive en dyr affære.

Heldigvis kan du i eReolens app downloade det enkelte materiale, så det lægger sig på din mobil eller tablet og dermed kan læses eller lyttes når du er offline.

Du gør et materiale tilgængeligt offline ved at gå ind på det lånte materiale, klikke på de tre prikker øverst i højre hjørne og derefter klikke på "Gør tilgængelig offline".

Er du i tvivl, kan du spørge en bibliotekar.