Steffen Kretz foran Kongressen samt bogforsiden til "Storm på vej".
Privat foto af Steffen Kretz

Steffen Kretz: Storm på vej i USA

28.02.24
Kom med til en aften i selskab med DRs korrespondent Steffen Kretz på Bastionen mandag 7. oktober kl. 19.00-21.00, hvor han fortæller om den splittelse, der præger USA i øjeblikket. Steffen Kretz har de senest 6 år boet i USA, og han er derfor kommet helt tæt på amerikanerne.

Til november skal amerikanerne til stemmeurnerne, når der afholdes præsidentvalg, og det kan få stor betydning for os i Europa. Derfor har vi inviteret Steffen Kretz forbi, så han kan dele sine erfaringer med dig. Der bliver mulighed for at deltage aktivt ved at stille spørgsmål, så vi sammen kan drøfte perspektiverne, og i pausen vil Steffen Kretz signere bøger.

Storm på vej

Gennem anekdoter om de amerikanere han har mødt og fulgt gennem de seneste år, vil Steffen Kretz fortælle om store klasseforskelle, misinformation, forskellige opfattelser af virkeligheden og en generel mistro til et politisk system, der i vidt omfang styres af milliardærer. Med udgangspunkt i sin bog ”Storm på vej”, der udkom i efteråret 2023, fortæller han en dybdegående og personlig beretning om en stormagt, der er slået ud af kurs og ligner en nation i opløsning. Derudover vil han fortælle om præsidentvalgets betydning for den amerikanske befolkning og os i Danmark og resten af verden.

Steffen Kretz

Steffen Kretz er en institution inden for dansk journalistik. Som mangeårig korrespondent for DR har han rejst i over 100 lande, mødt store verdensledere og erhvervsikoner og dækket et utal af konflikter og krige. Undervejs er han trådt ind ad døren hos vidt forskellige mennesker og har stillet de spørgsmål, som selv ikke deres nærmeste turde stille. Alt sammen for at gøre os danskere klogere på verden omkring os.

Han flyttede til USA første gang i 1991, og siden da har han aldrig set amerikanerne så meget i tvivl om deres ståsted som nu. ”Det føles, som om en storm er på vej,” siger Steffen Kretz.

Billetkøb

Billetterne koster 90 kr. stykket.

>>> Køb billet via dette link! <<<

Du kan også købe billet til arrangementet ved direkte henvendelse på Nyborg Bibliotek, hvor du kan betale kontant eller med MobilePay.

Ledsagerbillet

Ledsagerbilletter kan bestilles gratis til alle vores arrangementer. Kontakt os på bibliotek@nyborg.dk, når du har købt billet til dig selv, og oplys dit ordrenummer. Så sender vi dig en ledsagerbillet.

Ledsagerbilletten er kun gyldig ved fremvisning af gyldigt ledsagerkort.