Her er vinderen af skrivekonkurrencen "Ordet er dit" 2018

22.11.18
Søndag 18. november blev Frida Ravnø kåret som vinderen af Nyborg Bibliotek og Nyborg Ungdomsskoles skrivekonkurrence "Ordet er dit", og nu kan du læse hendes vindernovelle her.

Frida Ravnø vandt med novellen "For en gang skyld", som ved arrangementet i søndags blev læst højt af den professionelle og lokalt kendte skuespiller Jesper Dupont.

Juryen sagde om vindernovellen: "En meget poetisk og velskrevet novelle med et godt, gennemarbejdet sprog og en stærk historie. Forfatteren skriver virkelig godt og leger med sproget, fx med varierende sætningslængder og velvalgt ordvalg. Det giver et godt flow i teksten, og der er spænding hele vejen igennem. Skribenten tager favntag med sygdom og død og fremstiller det dystre på poetisk vis".

Skrivekonkurrencen for aldersgruppen 7. klasse til 18 år er blevet til i et nyt og spændende samarbejde mellem Nyborg Bibliotek og Nyborg Ungdomsskole, hvor vi gerne vil inspirere unge og give dem muligheden for at prøve kræfter som forfattere. Skrivekonkurrencen bliver en tilbagevendende begivenhed, så nåede du ikke at få din tekst med, kan du nå det næste år, og hvem ved - måske kommer du og Frida Ravnø til at stå på hylderne på Nyborg Bibliotek en dag?

Læs vindernovellen "For en gang skyld" herunder.

Filer
Binary Data ()